Monday, July 26, 2010

Main tapuk2 dengan blog list yang saya follow...


Sebelum saya dengan terlalu asyik, syok sendiri tulis entri..saya nak maklumkan yang entri kali ini di tulis di laptop housemate saya tetapi masih menggunakan my Digi broadband because housemate kesayangan ni tengah update virus laptop..oppss! antivirus la :)

Saya agak sedikit kalut ribut taufan beberapa minit yang lalu. kenapa? cuba korang bayang kan bila sign in blog, mestila terus keluar dashboard kan. and bila skrin laptop telah memaparkan keseluruhan page tu, saya dapati ruangan blog list yang saya follow tiada, kosong! no any list of new entries or blog list yang saya follow. siap tulis lagi kat situ, THERE IS NO ANY BLOG THAT I FOLLOW. bagi saya yang masih baru dalam dunia blog ni dan tak berapa update sangat pasal IT ni mestila perasaan saya ketika itu ialah,

1-blank yang teramat

2-kalut ribut taufan

3-sedih tetiba je

Dalam kepala saya hanya dok fikir, jenuh la aku nak cari balik blog yang aku follow sebelum2 ni, nak follow balik satu kerja pulak. apa la yang kau buat dayun sampai hilang semua blog list yang kau follow. dengan sape saya harus bertanya kenapa boleh jadi macam tu. saya jenis yang mudah gabra, jadi dalam keadaan blank tak tahu apa nak buat, nak solve masalah ni jari2 tangan kanan dan kiri saya tetap tak dok diam, tekan situ sini.
dan dalam sedar tak sedar. saya tak tahu apa yang saya tekan tetiba muncul semua blog list yang sy follow. keluar semua senarai entri2 terbaru dari blog yang saya follow...

Terkedu, terkesima seketika (ayat ala2 sastera) lihat apa yang terpampang kat skrin laptop. then, saya tarik nafas lega dan lafazkan syukur alhamdulillah sebab semuanya dah kembali kepada sedia kala. dan akhirnya entri ini du tulis.



Saya sayang blog saya, saya sayang semua blogger sebab mereka banyak mengajar saya erti sebuah kehidupan. Pada saya orang2 di sekeliling saya adalah idola saya, kerana dengan melihat tingkahlaku dan gaya hidup mereka, saya dapat mengenal diri saya, di mana kurangnya di mana lebihnya...akhirnya muhasabah diri berjaya.

Pesanan dari saya the overlander... 
Jangan jadi kalut dan buta IT macam saya... ingatlah oirang tersayang. gagaga :)

No comments:

Syahirah Korean Secret Skincare, Facial Cleansing Foam Cosmoderm & Supplement Shaklee

Hi guys, Assalamulaikum.. Lama tak update blog. Singgah lalu je. Sejak wujud macam-macam media sosial sekarang ni macam instagram se...